صبح گاه مشترک نیروهای مسلح در جوین برگزار شد

صبح گاه مشترک نیروهای مسلح در جوین برگزار شد

صبح امروز و همزمان با دومین روز از هفته نیروی انتظامی، صبح گاه مشترک نیروهای مسلح جوین در محل ستاد مرکزی نیروی انتظامی شهرستان برگزار شد.

فرماندار جوین در این مراسم اظهار داشت: یکی از مهم ترین مولفه های زندگی اجتماعی، نظم و امنیت است.
وی افزود: امنیت به عنوان نعمتی که مورد نیاز زندگی بشر است، مورد توجه همه نظام های سیاسی دنیا قرار گرفته و قوام و استقرار این نظام ها منوط به داشتن امنیت پایدار است.
جمشیدی با اشاره به اینکه امنیت یک امر نسبی بوده و مولفه های بسیاری دارد، تصریح کرد: قانون گذاران، مردم و مجریان قانونف سه مولفه مهم امنیت در هر جامعه ای هستد.
فرماندار جوین یادآورشد: در نظام جمهوری اسلام، قوانین مرتبط با نظم و امنیت برگرفته از اسلام و شرع مقدس است.
وی گفت: یکی از مولفه هایی که در برقراری امنیت بسیارموثراست، پذیرفتن قانون توسط مردم است.
جمشیدی افزود: مردم ایران به عنوان صاحبان اصلی نظام و انقلاب جزء بهترین مردمان دنیا هستند که به وظیفه مهم خود که مشارکت در تامین نظم و امنیت است، به خوبی عمل کردند که سند گویای این سخن حضورشکوهمند این مردم در دوران دفاع مقدس است.

فرماندار جوین اذعان داشت: امروز قوانین وضع شده در کشور، توسط نیروی انتظامی که مولود انقلاب است و تحت رهبری فرمانده کل قوا، به خوبی اجرا می شود.
وی تصریح کرد: امروز به یمن حضورهمیشگی مردم در صحنه ها و فرماندهی رهبر معظم انقلاب که مجتهدی عالم، شجاع و آگاه است و تلاش و جدیت همه دستگاه های مرتبط ، امنیت خوبی در کشور برقرار است.
جمشیدی در پایان به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مواد مخدر و عواقب سوء آن، از مهم ترین آسیب های اجتماعی است که در شهرستان وجود دارد.

فرماندار جوین یادآورشد: امروزباید همه دستگاه های مرتبط با مسائل اجتماعی و همچنین روحانیون و معتمدین شهرستان در حوزه آسیب های اجتماعی ورود کنند و به این امر توجه جدی داشته باشند.
شایان ذکر است در پایان این مراسم از پرسنل نمونه نیروی انتظامی شهرستان تقدیر و مرکز مشاوره خانواده، مستقر در کلانتری مرکزی افتتاح شد.

 

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

 

فرمانده انتظامی جوین: شبکه های اجتماعی موجب چالش در خانواده ها شده است

 

حجم بالای پرونده های اختلافات خانوادگی یک چالش اساسی در حوزه آسیب های اجتماعی این شهرستان است

فرمانده انتظامی جوین با اشاره به اینکه یکی از چالش های اساسی در شهرستان، حجم بالای پرونده های اختلافات خانوادگی است، گفت: در بیشتر این پرونده ها نقش پررنگ فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کاملا مشهود است.
، سرهنگ مهدی غلام زاده ظهر امروزدر نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال هفته نیروی انتظامی با دهه اول ماه محرم مقارن شده است، اظهار کرد: امروزه روحیه ایثار و شهادت طلبی، در بدنه و کالبد نیروی انتظامی جاری است.

وی افزود: امروزعلی رغم وجود آشوب در منطقه، به برکت خون شهدا، هدایت های پیامبر گونه رهبر فرزانه انقلاب و همراهی مردم، امنیت پایداری در کشور برقرار است.

فرمانده انتظامی جوین تصریح کرد: وجود امنیت در هر جامعه ای از شاخص های اصلی پیشرفت آن جامعه محسوب می شود و همه باید در حفظ آن تلاش کنند، از این رو شعار امسال هفته نیروی انتظامی« همه باهم، برای امنیت و آرامش » نامگذاری شده است.

غلام زاده در ادامه با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی شهرستان در ۶ ماه نخست امسال، گفت: در نیمه اول امسال شاهد کاهش جرائم در شهرستان بودیم که این امر در سایه تلاش شبانه روزی ماموران نیروی انتظامی، تعامل دستگاه های مرتبط با حوزه امنیت، حساسیت های دستگاه قضا و هوشیاری مردم محقق شده است.

وی با بیان اینکه نقش مردم در تولید و حفظ امنیت نقش انکار ناپذیری است، افزود: در ۶ ماهه اول امسال ۲ هزار و۱۲۱ تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در شهرستان صورت گرفته که هزار و ۶۹۹ مورد آن عملیاتی شده و ماموران در محل حاضر شده اند و در ۴۲۲ مورد آن ارشاد و راهنمایی تلفنی توسط پلیس انجام شده است.

فرمانده انتظامی جوین یادآورشد: آمار سرقت ها در شهرستان، در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵ درصد کاهش و در شهریور ماه یک درصد کاهش داشته است.

غلام زاده اذعان داشت: مجموع تصادفات جاده ای درون شهری و برون شهری درشهرستان در مدت ذکر شده نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۰ درصدی همراه بوده است.

وی گفت: آمار تصادفات فوتی در حوزه درون شهری در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش داشته و آمار تصادفات فوتی در حوزه برون شهری هم با کاهش ۶۰ درصدی همراه بوده است.

فرمانده انتظامی جوین افزود: روکش آسفالت جاده حکم آباد به نقاب، استاندارد سازی سرعت کاه ها، و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم، از مهم ترین عوامل کاهش تصادفات بوده است.

غلام زاده با اشاره به اینکه اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی مثل مبارزه با قاچاق کالا در دستور کار پلیس شهرستان است، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۳ هزار نخ سیگار، ۴ تن چوب گردو و ۴۰۰ قلم لوازم آرایشی قاچاق در شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی عدم وجود ندامتگاه در شهرستان و اعزام زندانیان به سایر شهرستان ها را از چالش های اساسی درشهرستان دانست و تصریح کرد: از مسئولین مربوطه تقاضا داریم اهتمام جدی نسبت به راه اندازی بازداشتگاه روستای انداده داشته باشند.

فرمانده انتظامی جوین یادآورشد: یکی دیگر از چالش های عمده در شهرستان، حجم بالای پرونده های اختلافات خانوادگی است که لازم است دستگاه های مرتبط با مسائل اجتماعی، روحانیون، و معتمدین شهرستان برای پیشگیری از بروز این معضلات، بیش از پیش تلاش کنند.

غلام زاده با بیان اینکه نقش شبکه های اجتماعی و ماهواره در اشاعه فرهنگ مبتذل غرب و ترویج انحرافات اخلاقی، انکار ناپذیر است، افزود: امروزه با گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، نوع جرائم به سمت جرائم سایبری اعم از کلاهبرداری، مسائل منافی عفت و روابط نا متعارف سوق پیدا کرده است.

وی گفت: در بیشتر پرونده هایی که مربوط به اختلافات خانوادگی است نقش پررنگ فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کاملا مشهود است.

فرمانده انتظامی جوین بیان داشت: ارتباطات نامتعارفی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد باعث از هم پاشیدن بنیان خانواده ها شده که لازم است این موضوع توسط مسئولین ساماندهی شود.

غلام زاده در پایان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از جرائم سایبری در جوین، پیگیر جذب نمایندگی پلیس فتا در شهرستان هستیم، گفت:برای راه اندازی مرکز انگشت نگاری در شهرستان هم رایزنی هایی صورت گرفته و قول های مساعدی برای جذب یک نیرو برای انجام فعالیت های انگشت نگاری داده شده است.

این سایت در قبال این مطالب مسؤلیتی ندارد.

لینک منبع خبر

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.