آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری جوین برگزار شد

آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری جوین برگزار شد

آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری جوین، صبح امروزبا حضور رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در سالن ذوالفقار سپاه این شهرستان برگزارشد.
به گزارش نسیم جوین  امام جمعه جوین در این مراسم اظهار داشت:قوه قضائیه از ابتدای انقلاب با پاکدستی و بدون حاشیه به نظام اسلامی خدمت کرده است.

حجت الاسلام دلیری پور افزود: اگر بخواهیم به عملکرد قوه قضائیه نمره بدهیم، نمره ای بالاتر از ۲۰ به آن تعلق می گیرد.

وی تصریح کرد: در میان مدیران کشور، مدیران دستگاه قضا، پرکارترین افراد بوده، و این موضوع در شهرستان جوین هم صدق می کند.

رئیس دادگستری جوین

امام جمعه جوین یادآورشد: جناب اقای صابری، رئیس سابق دادگستری جوین، با جدیت و پشتکار به مشکلات شهرستان در حوزه های مختلف رسیدگی می کرد.

حجت الاسلام دلیری پور در ادامه سخنان خود ساختار احداث ساختمان جدید دادگستری شهرستان شد و بیان داشت: فضای اداره دادگستری جوین بسیار کوچک و مناسب این اداره نیست.

وی در پایان گفت: بیشتر زمین های کشاورزی در شهرستان جوین بدون سند است ، لذا از ریاست دادگستری استان تقاضا داریم با به کارگیری تعداد نیروی بیشتر در اداره دادگستری جوین به حل این مشکلات شهرستان کمک کنند.

در پایان این مراسم، ضمن قدردانی از زحمات سید جعفر طیار صابری ریس سابق دادگستری شهرستان جوین ، رضا قاصد به عنوان ریاست جدید معرفی شد.

 

برخورد شدید با مفسدان اقتصادی دانه درشت

 

پیگیر جذب اعتبار برای احداث ساختمان جدید دادگستری جوین هستیم
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: دستگاه قضا با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب با مفسدان اقتصادی دانه درشت به شدت برخورد می کند.
به گزارش نسیم جوین  حجت‌الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری جوین اظهار داشت: هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی، اجرای عدالت و ایجاد امنیت است که بخشی از این مسئولیت برعهده دستگاه قضا است.

وی افزود:تمام خدماتی که دستگاه قضا برای امنیت مردم انجام می دهد در مقابل خون شهدا و زحماتی که خانواده شهدا وایثارگران برای نظام کشیدند هیچ است.

حجت‌الاسلام مظفری با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مشکلات امروزجامعه ، آسیب های اجتماعی است، تصریح کرد: برای حفظ نظام اسلامی خون هایی بسیاری ریخته شده ، لذا وضعیت امروز آسیب ها ی اجتماعی در جامعه، زیبنده نظام مقدس اسلامی نیست.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی یادآورشد: موضوع آسیب های اجتماعی باید در داخل خانواده به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد و مردم در ابتدا از زندگی شخصی خود شروع کنند .

وی افزود: این انتظار که همه امور نظام را حاکمیت و دولت حل کند، قابل تحقق نیست و نظام هم در این خصوص وظیفه دارد، ولی وظیفه اصلی بر عهده خانواده ها است.

حجت‌الاسلام مظفری ادامه داد: متاسفانه امروز آسیب های اجتماعی، چهره منحوس خودش را در همه بخش ها نشان داده و حتی خانواده های برخی از مسئولین هم در گیر این آسیب ها هستند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی اذعان داشت: امروز مهم ترین هدف استکبار جهانی این است که جامعه ما را از درون خراب کرده و خانواده ها را درگیر معضلات اجتماعی کند.

وی تصریح کرد: امروز باید تمام سازمان ها، ادارت و تشکل های مردمی دست به دست م دهند و با همکاری و تعامل در موضع آسیب های اجتماعی ورود کنند و اگر چنانچه مسائل حل نشد، در آخر کار، امو را به دستگاه قضا برای صدور حکم نهایی، بسپارند.

حجت‌الاسلام مظفری در ادامه با اشاره به اینکه در برخورد با سوداگران مرگ ذره ای کوتاهی نمی کنیم گفت: امروز حکم اعدام ۶ نفر از قاچاقچیان در مرکز استان در حال اجرا است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: برخورد با قاقاچیان در خراسان رضوی تا حدی جدی و شدید بوده که طبق آمارهای رسیده، امروز این سوداگران مرگ مسیرتردد خود را از خراسان رضوی تغییر داده اند.

وی با بیان این مطلب که معضلات اجتماعی حل نمی شود الا با همت مردم و همدلی تمام ارکان نظام، یادآورشد: جامعه روحانیت باید امروز نسبت به آسیب های اجتماعی فوق العاده حساس باشند و مطالبی را مطرح کنند تا درد جامعه را دوا کند.

حجت‌الاسلام مظفری با اشاره به اینکه تشخیص درست درد، مقدمه درمان است، گفت: ابتدا باید درد جامعه را به درستی بشناسیم و بعد برای آسیب ها، درمان خوبی تجویز کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در ادامه با اشاره به فساد مالی برخی از مسئولین که اخیرا کشف شده است، بیان داشت: دستگاه قضا با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب و اراده محکم ریاست قوه قضائیه، با مفسدان اقتصادی دانه درشت به شدت برخورد می کند.

وی افزود: برای دستگاه قضا تفاوتی ندارد که فرد فاسد کیست و به کدام ارگان وابسته است.

حجت‌الاسلام مظفری تصریح کرد: شاید غلت مسئولین باعث برو چنین اتفاقاتی در داخل نظام شده است و چه بسا اگر ما مسئولین غفلت نمی کردیم این مسائل پیش نمی آمد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی اذعان داشت: دستگاه قضا در پاکسازی درون سازمانی و برخورد با عوامل ناباب درون سازمان نیز به شدت جدی است و چنانچه از عوامل، کوچکترین خطایی دیده شود، عنصر فاسد را حذف می کنیم.

وی در پایان درخصوص مشکلات ساختمان دادگستری جوین، گفت: برای احداث ساختمان جدید دادگستری جوین با جدیت پیگیر جذب اعتبار هستیم تا انشالله این مشکل به زودی مرتفع شود.

 

 

این سایت در قبال این مطالب مسؤلیتی ندارد.

لینک منبع خبر

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.