پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان سبزواری

پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان سبزواری

سبزوارنیوز/مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: از ابتدای امسال ۴۹ میلیارد ریال به متقاضیان بخش کشاورزی تسهیلات مکانیزاسیون پراخت شد.

به گزارش سبزوار نیوز، منصور برغمدی  اظهارداشت: این تسهیلات صرف خرید تجهیزات بخش کشاورزی شامل تراکتور، تجهیز دامداری ها، تامین تجهیزات برای پرورش آبزیان در شهرستان شد.
وی افزود: در سال گذشته ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به این شهرستان اختصاص یافت که به طور کامل به کشاورزان پرداخت شد.
برغمدی خاطرنشان کرد: با همکاری کشاورزان و در جهت مصرف و بهینه سازی بهره برداری از منابع آبی از یک هزار و ۱۲ قنات موجود در شهرستان ۳۰۰ کیلومتر در طول سال های گذشته احیا و مرمت شد.
مدیرجهاد کشاورزی سبزوار گفت: ظرف یکسال گذشته حدود ۵۵۰ کیلومتر طرح انتقال آب از محل چاه به اراضی، ۴۵۰ کیلومتر کانال بتنی، چهار هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار و ۴۰۰ هزار متر مکعب استخر ذخیره آب و ۲ بند انحرافی با همکاری کشاورزان در  شهرستان اجرا شد.
وی افزود: امسال نیز طرح احیا و مرمت ۱۰ رشته قنات به طول پنج کیلومتر، ۱۴ کیلومتر طرح انتقال آب، سه کیلومتر کانال بتنی، یک هزار و ۷۰۰ هکتار طرح آبیاری تحت فشار و ۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب استخر ذخیره آب با اختصاص ۲۵ میلیارد ریال در حال اجرا است.
مدیرجهاد کشاورزی سبزوار همچنین گفت: از ابتدای امسال ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به ۹ طرح صنایع تبدیلی و فرآوری در این شهرستان پرداخت شد .
وی ادامه داد: با پرداخت این تسهیلات  زمینه برای اشتغال  ۳۵۰ نفر در این بخش ها فراهم شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۵۸ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق ۱۵ طرح های صنعتی، کشاورزی و دامپروری در این شهرستان اختصاص یافت.

این سایت در قبال این مطالب مسؤلیتی ندارد.

لینک منبع خبر

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.