همایش پیاده روی خانوادگی سال ۹۲

همایش پیاده روی خانوادگی سال ۹۲

همایش پیاده روی خانوادگی سال ۹۲ همه ساله ۸ فروردین از ساعت ۸ صبح شروع می شود و ساعت ۱۳ ظهر پایان می پذیرد و هرساله جمعیت بی شماری از برغمدیها در این همایش همگانی و حانوادگی حضور دارند.

پیاده روی

برداشتن قدم که منجر به سوخت و ساز و تعریق بدن می شود البته نه به صورت تند یا خیلی آرام پیاده روی باید به صورت معمولی و پیوسته باشد که همین کار باعث افزایش ضربان قلب می شود و برای کسانی که می خواهند. وزن خود را کاهش داده و یا از درد مفاصل دوری کنند بسیار مفید است در ضمن پیاده روی برای افراد دارای دیابت امری ضروری است.

یکی ازاصولی که در پیاده رویباید انجام داد این است که اشخاص باید هدف خاصی را تعیین کنند. و مسیر پیاده روی باید مبدا و مقصدمشخصی داشته باشد. هر چه مسیر پیاده روی دارای شیب و های مختلف یا پیچ و خم باشدانرژی و کالری بیشتری سوخته می شود از این رو این نوع پیاده روی بهتر و مفیدتراز جاده صاف می باشد هر چند اگر مسیر پیاده روی مستقیم باشدمی توان با تغییر دادن مسیر پیاده روی از مسیر یکنواختی در بیایم.

افرادی که با شکم خالی اقدام به پیاده روی می کنندهم نسبت به افرادی که دارای شکم پری هستندسوخت و ساز بهتری را می سوزانند و پیاده روی با شکم خالی کمک بهتری برای لاغر شدن می کند.

فوائد پیاده روی

یکی از فوائد پیاده روی این است که با تنظیم کردن قند خون برای افراد دیابتی این بیماری تا حد چشمگیری کاهش پیدا می کند. همچنین اگر تایم پیاده روی صبح زود باشد. برای افرادی که دارای اضافه وزن می باشند با پیاده روی صبحگاهی می توانند وزن خود را کاهش دهند. پیاده روی منظم می تواند از سکته قلبی جلوگیری کرده و به طور زیادی پیشگیری کند و روحیه افرادی که مبتلا به سرطان هستند ، را به شدت افزایش می دهد. پیاده روی همچنین افسردگی در افراد را کاهش داده و موجب شور و نشاط می شود.

همایش پیاده روی روستای برغمد

همایش پیاده روی همه ساله هشتم فروردین ماه در روستای برغمد با حضور مسئولین شهرستان جوین و مردم شهر سبزوار و روستای برغمد همچنین روستاهای اطراف برگزار می شود.

همایش پیاده روی روستای برغمد در سال ۱۳۹۲

همایش پیاده روی در مسیری معین از روبروی صندوق قرض الحسنه بنی هاشم برغمد آغاز شده و مقصد هم قنات ازقند می باشد. در مسیر پیاده روی زمین های کشاورزی باغ ها و دشت های دور و اطراف مناظر دیدنی را به همراه می آورد.
در ابتدای مراسم گروه دهل وسرنا مشغول به نواختن می کنند و و جلوی درب صندوق قرض الحسنه تجمع می کنند تا مراسم آغاز شود و با شروع مراسم گروه رقص چوب هم مشغول به چوب بازی می شوند که آیین مردم روستا در شادی های خود می باشد تا با رقص چوب بازی هیجان در آغاز پیاده روی ایجاد شود.

در اواسط مسیر پیاده روی محلی برای پخش کاغذ های قرعه کشی تعبیه شده تا افراد حاضر در همایش با گرفتن این کاغذ ها در قرعه کشی پایان مراسم شرکت کنند. در اواخر مسیر آنهایی که زودتر به مقصد رسیده اند منتظر می مانند تا بقیه افرادی که در مسیر هستند به نقطه پایانی برسند بعد از جمع شدن مردم مراسم پایانی که مراسم شاد و جذابی است برگزار می شود برنامه هایی از جمله مسابقه صندلی بین کودکان که با قطع شدن آهنگ کودکان سریعا باید روی صندلی بنشینند و یکی یکی صندلی ها کمتر و کودکان حذف می شوند تا اینکه از پنج نفر پایانی به سه نفر جوایزی اهدا شد در بزرگسالان هم مسابقه تقلید صدا و خوانندگی اجرا شد که جوایزی به رسم یادبود به نفرات برتر اهدا شد.

 پیاده روی سال 92

جوایز همایش پیاده روی سال ۱۳۹۲

در آخر این همایش قرعه کشی بین کسانی که کاغذ قرعه کشی را داشتند برگزار شد که به ترتیب :
آقای امیرحسین جمالو ازتهران برنده ظروف آشپزخانه،خانم میترابرغمدی برنده ظروف آشپزخانه، آقای سیدامیرعلی برغمدی فرزندسیدرضابرنده ظروف آشپزخانه، خانم راضیه برغمدی ازبرغمد برنده ظروف آشپزخانه، آقای سیداحمدبرغمدی فرزندسیدمحمدبرنده تلویزیون LCD

جوایز سال 92

با تشکر از مسئولین برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی هشتم فروردین ۱۳۹۲ :
جناب آقای حاج علی برغمدی مسئول برگزاری و مدیر عامل موسسات بنی هاشم رضوی
جناب آقای حاج ابوالقاسم برغمدی خیر ورزشی
جناب آقای علی برغمدی دهیار اسبق روستای برغمد
جناب آقای مهدی برغمدی سابق روستای برغمد
جناب آقای سعادتی منش رئیس پاسگاه روستای برغمد
جناب آقای امیررضا برغمدی عکاس موسسات بنی هاشم رضوی
جناب آقای شیخ محمد بهشتی نیک امام جمعه روستای برغمد
جناب آقای سعید زارع موسسات بنی هاشم رضوی
جناب آقای علی برزوئی فیلم بردار و تدوین
جناب آقای جدی کار فرماندار سابق شهرستان جوین
جناب آقای عادلی معاون فرماندار سابق شهرستان جوین
موسسات بنی هاشم رضوی
و اهالی روستای برغمد که کمک های فراوانی برای برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی روستای برغمد سال ۹۲ انجام دادند.

ادامه مطالب هفته های آینده…

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.