کشتی باچوخه گود بنی هاشم برغمد

کشتی باچوخه گود بنی هاشم برغمد

کشتی باچوخه گود بنی هاشم برغمد سال ۹۲ یازدهم فروردین ماه برگزار شد و مهمانان و مسئولان وکشتی گیران زیادی در این میدان بزرگ کشتی با چوخه حضور داشتند.

کشتی باچوخه

کشتی باچوخه ، میدان کشتی که دایره ای شکل است به قطر ۱۰ متر می باشد در میدان های کشتی با چوخه قطر دایره نزدیک به ۴۰ متر می باشد به چهار قسمت تقسیم می شود.

اجرای کشتی به شکل و بدون کلیشه ( کشتی روی خاک و با سرنا و دهل ) انجام می شود. تمام زیبایی کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد برگزاری آن به شکل سنتی است که می تواند برای تمام قشر ها و رده های سنی جذابیت داشته باشد.

کشتی باچوخه همیشه در فضای باز و در دل طبیعت و اماکن تفریحی و روی خاک نرم یا چمن برگزار می شود. ضروری است در حال حاضر نیز تا جایی که امکان دارد این امر لحاظ شود. دست دادن قبل کشی یکی از زیبایی های کشتی و این ورزش حساب می شود.
کشتی باچوخه

کشتی باچوخه یکی از قدیمی ترین بازی های بومی محلی خراسان می باشد که دارای تاریخ و اصالتی ماندگار بوده و هست و در ایام قدیم در مراسم ها و جشن ها و عروسی ها این ورزش مرسوم بوده که به مرور زمان تکمیل تر شد و در نهایت به حالت امروزی درآمد تا این ورزش پرطرفدار چوخه کاران و تماشاچیان زیادی را به سمت خراسان کشاند و خراسان مهد چوخه کشور شد. این کشتی در فصول مختلف برگزا می شود به طوری که در اواسط زمشتان در روستای زیبای مانه و سلمقان ، فروردین ماه در شهرستان بجنورد و شیروان و رهورد قوچان و … برگزار می شود.

مهم ترین رقابت های کشتی با چوخه در کشور در گود های چشمه زینل خان اسفراین و گود زیبای بنی هاشم برغمد برگزار می شود که به گود های بالا ارجحیت دارد و چوخه کاران به نام شهرستان ها و استان های کشور برای رقابت این دو گود را انتخاب می کنند. در کشتی باچوخه مدت مسابقه ۱۰ می باشد که اگر در این ۱۰ دقیقه دو چوخه کار نتوانند از یکدیگر امتیازی بگیرند کا به وقت اضافه ۵ دقیقه ای می کشد که اگر در این دقایق نتیجه ای حاصل نشود کسی که وزن کمتری نسبت به حریف دارد برنده رقابت می شود.

چوخه کاران بایستی آستین ها و پاچه های شلوار و آستین های خود را بالا بزنند که کشتی به سهولت انجام شود. همچنین چوخه کاران بایستی کمربند یا شال خود را دور کمر ببندند تا لباس چوخه کار باز نشود. به برندگان مسابقات کشتی با چوخه در اکثر نقاط خراسان شتر ، گوساله و قوچ اهدا می شود که این جوایز در مناطق مختلف متغییر است. کشتی با چوخه ورزشی انفرادی می باشد که اکثرا در چهار وزن ۷۰ ،۸۰ ،۹۰،۹۰+ برگزار می شود.

در مسابقات کشتی با چوخه برندگان به دو صورت امتیازی و ضربه فنی از داور امتیاز گرفته و برنده مسابقه می شوند و در مسابقات پهلوانی چوخه کاران بایستی دو بار حریف خود را ضربه کنند تا برنده شوند. مسابقات پهلوانی اکثرا در جشن ها و عروسی ها برگزار می شود که چوخه کار بایستی حریف خود را ضربه کند در ایام قدیم رجزخوانی یکی از رکن های مسابقات کشتی بوده که پهلوانان به نام آن دوره وسط میدان می ایستادند و رجز خوانی می کردند.

رجزخوانی ها هم به این صورت بود که پهلوانی به میدان می آمد و با فریاد زدن می گفت کدام پهلوان حریف من است از جایی که آفتاب طلوع تا جایی که غروب میکند از عجم تا عرب از شرق تا غرب از کرد تا بلوچ از شمال تا جنوب هر که تصمیم دارد و مرد میدان است به میدان نبرد بیاید آیا کسی هست؟ همه جمعیت منتظر این بودند که کسی بلند شود مو به تن همه تماشاچیان سیخ شده که یکی از میان جمعیت بلند می شد و به وسط میدان می آمد همین هیجان مسابقه را بیشتر می کرد و اگر کشتی گیری که از میان جمعیت بلند شد برنده می شد جذابیت و هیجان مسابقه را چند برابر می کرد.

 

 

فن های کشتی با چوخه :

یکی از فن های زیبا و مهیج در کشتی با چوخه فن لنگ است که اکثر چوخه کاران از این فن استفاده می کنند چند نوع فن لنگ داریم که عبارتند از :لنگ وسط سرپا ،لنگ کمر ،لنگ سردست ،لنگ آرنج و لنگ کردی از دیگر فن های کشتی می توان به فنون زیبای قلپیچ ،فنون زیر بغل ،کول انداز ،یامباش و انواع درخت کن ها اشاره کرد.

 فنون کشتی

دهل و سرنا:

در آغاز هر نبردی از قدیم الایام با نواختن ساز آغازگر جنگ مشخص می شد. سرنا سازی است که از شاخ حیوانات ساخته و با دمیدن در آن شروع به نواختن می کنند و شروع نبرد را به همدیگر اطلاع دهند رفته رفته این ساز جزو رسومات ایلات شد و با کاهش جنگ ها و صلح این ساز جای خود را از جنگ به عروسی ها و شادی ها داد که این روند تاکنون ادامه داشته و در شهرستان ها و روستاهای سراسر ایران علی الخصوص خراسان در جشن ها و عروسی ها از دهل و سرنا استفاده می کنند. دهل هم طبلی است که به وسیله دو طناب بر دوش دهل زن انداخته می شود و با استفاده از دو چوب با ضربه زدن بر روی آن به همراه سرنا ساز عجیب و خاص و شنیدنی را به وجود می آورد. در عروسی های بزرگ با دعوت از کشتی گیران به نام منطقه خود مسابقاتی راه اندازی می کنند تا این پهلوانان در آغاز عروسی با یکدیگر مسابقه پهلوانی دهند و برگزار کننده جشن هم به پهلوانان برتر جوایزی اهدا می کند.

دهل و سرنا در مسابقات کشتی با چوخه در اکثر شهرستان ها هم آغاز گر مسابقات است و با نواختن دهل و سرنا آغاز مسابقات را به هم روستاییان و هم شهریان اطلاع می دهند.

قوانین و مقررات کشتی با چوخه :

ناظرین مسابقات : ناظرین مسابقات بایستی از نمایندگان فدراسیون و انجمن چوخه کشور باشند و یا این مسابقات بر عهده  هیاّت های ورزشی روستایی استان و شهرستان انجام می پذیرد.

کادر برگزاری مسابقات : این کادر عبارتند از مسئول برگزاری مسابقات ، سرپرست فنی مسابقات ، مسئول کمیته فنی ، مسئول کمیته اجرایی ، مسئول کمیته داوران ، مسئول کمیته انضباطی ، نیروی انتظامی ، مسئول جدول مسابقات ، پزشکیار و اکیپ فیلم برداری .

لباس چوخه کار : لباس چوخه کار از جنس جاجیم یا پارچه ضخیم است که آستین کوتاهی دارد از مواردی که باید توجه داشت این است که چوخه کار باید از لباس زیر استفاده کند ، شلوار چوخه کار هم بایستی تا بالای زانو برگردانده شود تا خللی در میان مسابقات متوجه چوخه کاران نشود ، بهتر است مسئولان برگزاری برای یک دست شدن چوخه کاران و داوران و متمایز شدن آنها با تماشاچیان لباس متحد الشکلی را هم به داوران هم به چوخه کاران اهدا کنند تا مسابقات به صورت شکیل و منظم برگزار شود.

لباس چوخه

گود های کشتی باچوخه و معروف در استان خراسان بزرگ در نقطه به نقطه هر این استان مانند:

  • اسفراین ( گود زینل خان )
  • برغمد ( گود بنی هاشم برغمد )
  • قوچان ( گود رهورد )
  • مشهد ( مهدی آباد )
  • تایباد ( گود نینوا )
  • فاروج ( گود امام مرشد )
  • نیشابور ( گود بار )
  • جوین ( گود حکم آباد )
  • شیروان
  • تهران ( گود اندیشه )
  • بجنورد ( گود بوربور )
  • بجنورد ( گود مانه و سملقان )
  • شیروان ( گود حسین آباد )
  • جغتای ( گود عبدول آباد ریواده )
  • فیروزه ( گود گرماب )
  • گود میامی
  • جوین ( گود برقنده کلاتعرب )
  • جوین ( گود بداغ آباد )
  • نیشابور ( گود حاجی آباد )
  • تربت جام ( گود رباط سمنگان )
  • گود نوده انقلاب
  • تایباد ( گود کاریز )
  • گود درگز
  • قوچان ( گود داغیان )
  • سرخس ( گود بزنگان )

و گود های کشتی باچوخه دیگر که در سرتاسر استان خراسان ساخته شده است.

کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92
گود کشتی باچوخه نینوا تایباد

 

کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92
گود کشتی باچوخه امام مرشد فاروج

 

کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92
گود کشتی باچوخه شیرکوه شیروان

 

کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92
گود کشتی باچوخه حکم آباد جوین

 

کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92
گود کشتی با چوخه بار نیشابور

 

کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92
گود کشتی باچوخه مانه و سملقان

 

کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92
گود کشتی باچوخه زینل خان اسفراین

 

کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92
گود کشتی باچوخه بنی هاشم برغمد

 

 

کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92
گود کشتی باچوخه رهورد قوچان

 

کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92
گود کشتی باچوخه مهدی آباد مشهد

 

کشتی باچوخه گود بنی هاشم برغمد

کشتی باچوخه بنی هاشم برغمد همه ساله ۱۱ فروردین ماه فعالیت خود را آغاز می کند و چوخه کاران زیادی از سرتاسر استان خراسان بزرگ در این میدان بزرگ حضور می یابند.

کشتی باچوخه گود بنی هاشم برغمد از سال ۹۰ در روستای برغمد کار خود را شروع کرده است و تا به الان پیشرفت زیادی کرده است همه ساله به تماشاگران این میدان افزوده می شود مسابقات این میدان در سطح کشوری برگزار می شود و هرساله از ۵ شبکه ، شبکه های جمهوری اسلامی ایران نظیر:

  • شبکه سه سیما
  • شبکه ورزش
  • شبکه خبر
  • شبکه خراسان رضوی
  • شبکه شما

و در این میدان بزرگ همه ساله پهلوانان بزرگ و بنامی شرکت کرده و رقابت می کنند.

مسئول برگزاری

مسئول برگزاری کشتی باچوخه گود بنی هاشم برغمد جناب آقای حاج علی برغمدی که به غیر از برنامه های در روستای برغمد که از اوایل عید شروع می شود ، در این گود کشتی با چوخه زحمات زیادی کشیده که در منطقه پیراکوه جزء بهترین گود و در کشور عزیزمان همانند گود زینل خان اسفراین در سطح کشوری باشد ایشان تلاش های بسیار کردند که رقابت های کشتی با چوخه در این میدان به نحو احسنت برگزار شود.

کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92
مسئول گود بنی هاشم برغمد جناب آقای حاج علی برغمدی

جناب آقای حاج علی برغمدی همه ساله مهمانانی از جمله مسئولین کشوری ، استانی ، منطقه ای و نظامی را به این گود بزرگ دعوت کرده تا این گود را به تمام ملت ایران معرفی کند. به خاطر زحمات زیادی که کشیده اند برای ایشان و تمام کسانی که در این امر بزرگ ایشان را همراهی کرده اند آرزوی سلامتی داریم.

کشتی باچوخه گود بنی هاشم برغمد سال ۹۲

در روستای برغمد همواره مسابقات زیبای کشتی با چوخه برگزار می شده که این مسابقات اکثر در ایام عید بوده زمانی که فامیل برای عید دیدنی از شهرهای بزرگ از جمله تهران ، سبزوار و شهرهای دیگر مناطق ایران به روستای برغمد می آمدند که رفته رفته این مسابقات به صورت جدی تری برگزار شد و اوایل این مسابقات در کنار چهارراه برغمد برگزار می شده تا اینکه حاج علی برغمدی با تلاش های فراوان به کمک مردم روستای برغمد که اشتیاق زیادی به این ورزش داشتند.

گود زیبایی ساخته شد ، گود زیبایی در حد نام روستای زیبای برغمد در کنار قنات الله آباد این گود زیبا هر ساله تماشاچیان پرشور ، چوخه کارانی به نام و مسابقاتی جذاب را به خود می بیند که این مسابقات بزرگ هم از سراسر ایران پخش زنده سراسری در شبکه های مختلف دارد.

کشتی باچوخه گود بنی هاشم برغمد سال ۹۲ در تاریخ ۱۱ فروردین ماه برگزار شد. قبل از شروع مسابقات اهالی روستای برغمد و موسسات بنی هاشم برغمد میدان کشتی باچوخه را برای شروع مسابقات آماده می کنند تا کشتی به خوبی انجام شود همچنان که آنها میدان را آماده می کنند داوران و گروه صوت و موسیقی وسایل خودشان را بررسی کرده تا به مشکل نخورند.

این مسابقات همه ساله در یازدهم فروردین ماه در روستای برغمد از توابع پیراکوه شهرستان جوین شهر سبزوار برگزار می شود که این مسابقات یکی از به نام ترین روستاهایی است که این مسابقات در آن انجام می شود.

مسابقات کشتی با چوخه در سال ۱۳۹۲ در کنار چهارراه برغمد با حضور پرشور مردم روستای برغمد و روستاهای اطراف و شهرستان ها برگزار شد در این مسابقات حدود صد چوخه کار از سراسر استان خراسان جهت شرکت در مسابقات به روستای برغمد آمده بودند که مسابقات در حضور بیش از بیست هزار تماشاچی مشتاق برگزار شد.

همچنین در سال ۱۳۹۲ مسابقات کشتی با چوخه در روستای برغمد در کنار برنامه عیدگاه برگزار شد که در این سال برنامه های جذابی از جمله  مسابقه تیر اندازی ، مسابقه پرش ، مسابقه مچ اندازی ، مسابقه راه رفتن روی بیل برگزار شد که به نفرات برتر جوایزی اهدا شد این برنامه از شبکه استانی خراسان رضوی پخش شد که در ساخت این برنامه حاج علی برغمدی نقش موثری در تهیه و راه اندازی این برنامه داشت از اصلی ترین برنامه های عیدگاه این سال برگزاری مسابقات کشتی با چوخه بود که برغمدی های روستا با یکدیگر به مبارزه پرداختند که این برنامه مخصوص خود برغمدی های روستای برغمد می باشد.

 

گود کشتی برغمد سال 92

اوزان و جوایز

این دوره از مسابقات در وزن های (۷۰-) ، (۸۰-) ، (۹۰-) و (۹۰+) رقابت داشتند و جوایز این دوره از مسابقات به ترتیب:

جوایز وزن های (۷۰-) ، (۸۰-) و (۹۰-) به شرح زیر می باشد:

  • نفرات اول هر وزن برنده یک راس قوچ
  • نفرات دوم هر وزن برنده یک عدد فرش ۱۲ متری
  • نفرات سوم هر وزن برنده یک عدد فرش ۶ متری

جوایز وزن (۹۰+) به شرح زیر می باشد:

  • نفر اول برنده یک راس گوساله و مبلغ یک میلیون پول نقد
  • نفر دوم برنده یک راس قوچ
  • نفر سوم برنده یک عدد فرش ۱۲ متری

شروع مسابقات با چند آیه از کلام الله مجید توسط آقای مهدی برغمدی که با صدای دلنشین شان قرائت کردند. سپس سرود ملی ایران در میدان سروده شد و نکته جالب و توجه سرود ملی ایران را به زبان انگلیسی توسط آقای امیر پارسا برغمدی آقا زاده جناب آقای حاج علی برغمدی خواندند که بسیار زیبا بود. و برای شروع مسابقه همه ساله گروه پهلوانی ضرب زورخانه ای را اجرا می کنند که نشانه ی پهلوان و پهلوانی  می باشد.

سپس توسط مجری توانمند کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد جناب آقای حسن دوشنگی اسامی داوران بین المللی کشتی باچوخه را معرفی می کنند که به ترتیب:

  • جناب آقای پهلوان سرهنگ حسین برغمدی
  • جناب آقای پهلوان محمود کلاته عربی
  • جناب آقای پهلوان جعفر گلستانی
  • جناب آقای پهلوان جعفر کلاته عربی
  • جناب آقای پهلوان محمد یوسف آبادی
  • جناب آقای پهلوان جواد روحانی
  • جناب آقای پهلوان احمد احمدی
  • جناب آقای پهلوان محمد عزیمی
  • جناب آقای پهلوان حمید کریم آبادی
  • جناب آقای پهلوان رضا قهرمان
  • جناب آقای پهلوان حجت ایمانی
  • جناب آقای پهلوان محمد سالار
  • جناب آقای پهلوان اصغر مهدوی
  • جناب آقای پهلوان رضا غلامی
  • جناب آقای پهلوان خداقلی کاظمی
  • جناب آقای پهلوان محمد قدیمی
  • جناب آقای پهلوان عزیز زارع
  • جناب آقای پهلوان محمد عرب
  • جناب آقای پهلوان برات شراعی
کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92
داوران مسابقات کشتی با چوخه سال ۱۳۹۲

بعد از معرفی داوران کشتی باچوخه گود بنی هاشم برغمد سوت شروع مسابقات زده شد. که در این میدان پهلوانان سرشناسی در این میدان حضور داشتند که به ترتیب:

  • پهلوان علی مردانی
  • پهلوان ابراهیم ولیان
  • پهلوان مجتبی براتی
  • پهلوان قنبر قنبری
  • پهلوان قاسم شورابی
  • پهلوان محمود بربری
  • پهلوان محمد نیک سرشت
  • پهلوان حامد محجوب
  • پهلوان چادر نشین
  • پهلوان مرتضی نیک سرشت
  • پهلوان هادی احدی
  • پهلوان محمد محجوب
  • پهلوان عباس نیک سرشت
  • پهلوان محمد تیموری
  • پهلوان محمد رزم آرا
  • پهلوان مسعود حاجی پور
  • پهلوان قاسم احدی
  • پهلوان مجید آرزومندی
  • پهلوان احمد میرزا پور
  • پهلوان میلاد یوسفی
  • پهلوان محسن جعفر زاده
  • پهلوان محمد قلی زاده
  • پهلوان جلیل پیرمردی

کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92 کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92 کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92 کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92 کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92 کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92 کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92 کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92 کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92 کشتی با چوخه گود بنی هاشم برغمد سال 92

 

در این  مسابقه فن های از رشته های جودو ، کوراش و آلیش زده می شد که به سطح بالای این کشتی افزوده می کرد. اینها نوجوانانی هستند که در تلاش هستند که در در سرتاسر کشور و جهان و در مسابقات سطح بالاتر مقامی برای کشور عزیزمان بدست بیاورند.

زمین گود بنی هاشم برغمد در سال ۹۲ خاکی و به شکل سنتی ساخته شده بود و به دو قسمت تقسیم بندی شده بود. تماشاچیا زیادی تا قبل از مسابقه کشتی با چوخه ۹۲ در گود حضور داشتند. در دور این میدان بنر های تبلیغاتی نصب بود و داوران میدان و قاضی و پزشکیار در دور این میدان نشسته بودند.

در این میدان در وزن (۷۰-) کیلوگرم پهلوانانی همچون ابراهیم ولیان و قنبر قنبری که از کشتی گیران مطرح کشور و خراسان پهناور هستند که در وزن خودشان همه حریفان را پشت سر گذاشتند و به فینال راه یافتند.

در حین مسابقه از هیئت داوران تقدیر و تشکر کردند که به ترتیب:

  • جناب آقای جعفر شرف خانی رئیس انجمن کشتی با چوخه شهرستان جوین
  • سرهنگ پهلوان حسین برغمدی مسئول تدارکات گود بنی هاشم برغمد
  • پهلوان محمود کلاته عربی رئیس هیئت داوران کشتی با چوخه
  • جناب آقای ابراهیم آبادی دبیر دفتر کشوری برسنلی کشتی باچوخه در جمهوری اسلامی ایران
  • جناب آقای نودهی عضو کمیته داوران
  • جناب آقای علی اکبر مهر آبادی مسئول تدارکات
  • جناب آقای کریم اکبر زاده مسئول روابط عمومی
  • در این میدان در اواخر مسابقات فینال های مهیجی برگزار شد که یکی از آن ها رو به رویی پهلوان ابراهیم ولیان و پهلوان قنبر قنبری بود که رقابت سختی با هم داشتند که یکی از حساس ترین کشتی ها در این مسدان بود که در اخر پهلوان ابراهیم ولیان با ضربه فنی پهلوان قنبر قنبری را از پیش رو برداشت و برنده این میدان شد.

    نفرات برتر اوزان:

    وزن (۷۰-) کیلوگرم:

    • نفر اول پهلوان ابراهیم ولیان برنده یک راس قوچ
    • نفر دوم پهلوان قنبر قنبری برنده یک عدد فرش ۱۲ متری
    • نفر سوم پهلوان حمید محمد زاده برنده یک عدد فرش ۶ متری

    وزن (۸۰-) کیلو گرم:

    • نفر اول پهلوان محمد نیک سرشت برنده یک راس قوچ
    • نفر دوم پهلوان مهدی نظر زاده برنده یک عدد فرش ۱۲ متری
    • نفر سوم پهلوان مرتضی احدی برنده یک عدد فرش ۶ متری

    وزن (۹۰-) کیلو گرم:

    • نفر اول پهلوان عباس نیک سرشت برنده یک راس قوچ
    • نفر دوم پهلوان محمدحسن حاجی آبادی برنده یک عدد فرش ۱۲ متری
    • نفر سوم پهلوان محمد رزم آرا برنده یک عدد فرش ۶ متری

    وزن (۹۰+) کیلو گرم:

    • نفر اول پهلوان احمد میرزا پور برنده یک راس گوساله
    • نفر دوم پهلوان محمد پور برنده یک راس قوچ
    • نفر سوم پهلوان حمید قلی زاده برنده یک عدد فرش ۱۲ متری

با تشکر از مهمانان و مسئولینی که در گود بنی هاشم برغمد در سال ۹۲ حضور داشتند و برای بهتر برگزاری مسابقه تلاش بسیار کردند:

  • جناب آقای حاج علی برغمدی مسئول گود بنی هاشم برغمد و مدیر عامل موسسات بنی هاشم برغمد
  • جناب آقای عباسی وزیر محترم اسبق اداره ی ورزش وجوانان جمهوری اسلامی ایران
  • جناب آقای سبحانی فر نماینده مردمی شهرستان های سبزوار ، جوین و خوشاب و نماینده مجلس شورای اسلامی
  • جناب آقای دکتر عزیزی نایب رئیس اسبق فدراسیون بین المللی کشتی با چوخه
  • جناب آقای حاج محمد فیوز رئیس اسبق اداره ی ورزش و جوانان شهرستان اسفراین
  • جناب آقای جدی کار فرماندار سابق شهرستان جوین
  • جناب آقای بحجتی رئیس اسبق اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شیروان
  • جناب آقای دلشاد گزارشگر کشتی با چوخه کشور
  • جناب آقای عادلی معاون سابق فرماندار شهرستان جوین
  • جناب آقای حاج ابوالقاسم برغمدی خیر ورزشی
  • سرکار خانم برغمدی ناظر مسابقات و مدیر عامل موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی
  • جناب آقای امیررضا برغمدی عکاس موسسات بنی هاشم برغمد
  • جناب آقای علی برغمدی دهیار اسبق روستای برغمد
  • جناب آقای مهدی برغمدی دهیار سابق روستای برغمد
  • جناب آقای سرهنگ سعادتی منش رئیس پاسگاه روستای برغمد و همکارانش
  • جناب آقای اصغرنیا مدیر دفتر مخابرات روستای برغمد
  • جناب آقای سرهنگ پهلوان حسین برغمدی مسئول تدارکات گود بنی هاشم برغمد
  • جناب آقای پهلوان محمود کلاته عربی رئیس هیئت داوران بین المللی کشتی با چوخه کشور
  • جناب آقای سعید زارع مسئول فنی گود بنی هاشم برغمد
  • موسسات بنی هاشم برغمد
  • گروه زورخانه ای شهرستان جوین

و اهالی روستای برغمد که در این دوره از مسابقات تلاش های بسیار کردند.

تصاویر کشتی با چوخه بنی هاشم برغمد سال ۹۲

  • IMG_7240
  • IMG_7237
  • IMG_7234
  • IMG_7212
  • IMG_7174
  • IMG_7113
  • IMG_7114
  • IMG_7162
  • IMG_7168
  • IMG_7172
  • IMG_7110
  • IMG_7076
  • IMG_7075
  • IMG_7074
  • IMG_7038
  • IMG_7459
  • IMG_7510
  • IMG_6907
  • IMG_6927
  • IMG_6928
  • IMG_7441
  • IMG_7439
  • IMG_7436
  • IMG_7394

فیلم کشتی با چوخه بنی هاشم برغمد سال ۹۲ فینال وزن ۸۰ کیلو

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.