سایه رکورد چند برابری بر اصناف سبزوار در پی برگزاری نمایشگاه بهاره

سایه رکورد چند برابری بر اصناف سبزوار در پی برگزاری نمایشگاه بهاره

 

زیر چتر حمایت اصناف و اداره صنعت،معدن و تجارت صورت می گیرد:

سبزوار نیوز/زیر چتر حمایت اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار،سایه رکود بر اصناف این شهرستان در آستانه ایام نوروز رشد فزاینده دارد.

به گزارش سبزوار نیوز، برگزاری نمایشگاه بهاره در شهرستان سبزوار در حالی برگزار می شود که حدود هشت اتحادیه صنفی و اعضا زیر مجموعه خود رضایتی از برگزاری آن ندارند.
اصناف، بازاریان و کسبه سبزواری قشر زحمتکشی هستند که امروز به دلیل رکود اقتصادی حاکم بر بازار با مشکلات مالی زیادی روبه رو هستند. پرداخت اجاره بها، سر رسید چک های بانکی، پرداخت مالیات، پرداخت هزینه جواز کسب، پرداخت حق عضویت، پرداخت هزینه های بیمه و… از جمله مشکلات مالی اصناف در این روزهای پر رکورد بازار است.
اتاق اصناف باید به عنوان حامی اصناف و ایفای نقش کند. چراکه بخش مهمی از درآمد آنها از طریق پرداخت هزینه های صدور جواز کسب و جمع آوری حق عضویت و پلمپ اصناف بدون جواز تامین می شود و این در حالی است که افراد حاضر در نمایشگاه هزینه ای بایت جواز کسب، حق عضویت،پلمپ، مالیات،بیمه و غیره پرداخت نمیکنند.
اما با این وجود و علیرغم اطلاع اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار از این موضوع، باز شاهد برپایی نمایشگاه بهاره در شهرستان هستیم موضوعی که سبب نارضایتی اصناف است. مسولان معتقدند که با برگزاری این نمایشگاه ها قدرت خرید مردم افزایش میابد، اما ایا اصناف این بازوان ستبر انقلاب جز مردم نیستند؟ که باید قربانی این نگرش باشند. اصناف در طوماری که روسای اتحادیه های مختلف شهرستان بخصوص اتحادیه های معترض به نمایندگی از اصناف شهرستان به امضا رسانده اند، خواستار لغو مجوز برگزاری این نمایشگاه هستند تا شاید در این روزهای پایانی سال بهار طعم شیرین تری برایشان داشته باشد، اما گویا نگرش غلط مسولان در برگزاری نمایشگاه پریشانی روزهای سرد زمستان و رکود بازار  را از چهره شان نخواهد برد.گویی در دورانی که جامعه اصناف باید با  شور و نشاط برای کسب روزی حلال تلاش کنند و بازاری با رونق داشته باشند ، برگزاری این  نمایشگاه بهاره  سستی و کرختی را  در جامعه و کسبه سبزواری رونق داده است.
با وجود اعتراض اصناف سبزواری  شاهد هستیم دست اندرکاران برگزار کننده نمایشگاه توجهی به این موضوع ندارند و یی اعتنا به این قشر زحمتکش تنها به سودهای خود فکر میکنند.
امید است مسولان اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار با توجه  از شعار تدبیر و امید دولت یازدهم با تدبیر و  با نگاهی کارشناسی شده به اعتراض اصناف توجه  و قبل از برپایی نمایشگاه به درد دل های این قشر موثر در اقتصاد جامعه و  بازوان ستبر انقلاب گوش فرا دهند و با تدبیری مناسب و لغو برگزاری این نمایشگاه  امید را در دل های آنان و خانواده هایشان زنده کنند.

این سایت در قبال این مطالب مسؤلیتی ندارد.

لینک منبع خبر

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.