مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره آب و فاضلاب سبزوار برگزار شد/چشمی رفت

مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره آب و فاضلاب سبزوار برگزار شد/چشمی رفت

 

مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره آب و فاضلاب سبزوار برگزار شد و محمد رضا چشمی پس از ۳۶ سال خدمت صادقانه جای خود را به عباس واهبی داد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی  در این مراسم گفت: ۲هزار و ۴۴۵ روستای این استان تحت پوشش خدمات آبرسانی روستایی هستند که ۹۲ درصد از جمعیت روستایی این استان را شامل می شود.
به گزارش سبزوار نیوز، محمد دانشگر  در دیدار با فرماندار ویژه سبزوار اظهارداشت: با حمایت دولت تدبیر و امید از محل صندوق توسعه ملی تا پایان خرداد ماه سال آینده ۷۲۴ روستای استان با جمعیت ۵۲۶ هزار نفر از نعمت آب شرب بهداشتی سالم بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: با پیگیری ها و تلاش های انجام شده در سه سال گذشته استان خراسان رضوی توانست رتبه نخست در اجرای طرح های آبرسانی روستایی را نصیب خود کند.
دانشگر گفت: در مجموع ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای ساخت ۴۳ مجتمع آب رسانی در استان خراسان رضوی اختصاص یافت که از این اعتبار یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال برای احداث ۱۳ مجتمع آب رسانی روستایی در این استان در نظر گرفته شد.
وی افزود: با بهره برداری از این مجتمع ها، اجرای طرح آبرسانی به ۲۱۹ روستای استان با جمعیت ۱۷۸ هزارنفر فراهم شد که در دهه مبارک فجرامسال ۳۱ طرح آبرسانی اجرا در مناطق روستایی با هزینه ۲۵۷ میلیارد ریال شامل ۸۰ روستا با جمعیت ۵۶ هزار به بهره برداری رسید.
دانشگر  با اشاره به آب رسانی ۴۸۵ روستای استان توسط تانکر سیار افزود: با اتمام عملیات احداث ۴۳ مجتمع روستایی در خراسان رضوی نیمی از روستاهایی که اکنون با تانکر سیار آب رسانی شده اند، از این گروه حذف می شوند.
** ۱۰۸ روستای سبزوار بهره مند از نعمت آب شرب
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: هم اکنون ۱۰۸ روستای این شهرستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.
احمد برادران افزود: در دهه مبارک فجر ۲ روستای باداشیان و استاج از توابع بخش روداب و ششتمد با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و با جمعیت ۵۴۰ خانوار آبرسانی شدند.
وی ادامه داد: هم اکنون  هفت روستای شهرستان با جمعیت ۶۵۹ نفر فاقد شبکه آبرسانی و ۲۱ روستای شهرستان با جمعیت ۲هزارو ۳۸۸  نفر دارای شبکه فرسوده هستند.
همچنین در این نشست از زحمات محمد رضا چشمی قدر دانی و عباس واهبی به عنوان رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی سبزوار معرفی شد.

این سایت در قبال این مطالب مسؤلیتی ندارد.

لینک منبع خبر

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.