۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان پرداخت شد.

۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان پرداخت شد.

سبزوار نیوز / رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نگاه دولت یازدهم بر کیفی سازی خدمات و آموزش دانشگاهها متمرکز شده است لذا با سیاست کیفی سازی آموزش از ایجاد دانشگاههای جدید بدون ضابطه جلوگیری و در همین راستا طرح آمایش آموزش عالی را اجرا کرد.

به گزارش سبزوار نیوز ذوالفقار یزدان مهر عصر چهارشنبه در جریان بازدید از دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار افزود: ظرف سالهای گذشته تعداد دانشگاهها بدون توجه به ضوابط در سطح کشور زیاد شد که این موضوع آسیبهایی را برای جامعه دانشگاهی در پی داشت.

وی در ادامه همچنین گفت: وزارت علوم در چارچوب ارائه خدمات به دانشجویان وامهای دانشجویی را از ۱۵ میلیون به ۲۰ میلیون ریال افزایش داده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: همچنین این صندوق برای کمک به شرکتهای دانش بنیان سرمایه گذاری می کند تا فعالان این عرصه بتوانند محصولات خود را به ثروت تبدیل کنند.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای بین این صندوق و حوزه فرهنگی وزارت علوم برای کمک به کانونهای فرهنگی و هنری در دانشگاه ها امضاء شد.

یزدان مهر گفت: با وجود محدودیتهای مالی صندوق رفاه، کمکهای بلاعوض از طریق این صندوق به دانشجویان نیازمند اختصاص می یابد.

وی افزود: پارسال ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان پرداخت شد. همچنین پارسال نیکوکاران هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کمک کردند.

رئیس دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار نیز گفت: این دانشگاه ۶ قرارداد همکاری و انجام فعالیتهای پژوهشی با ادارات و صنایع شهرستان به ارزش ۶ میلیارد ریال امضا در زمینه اجرای طرحهای پژوهشی در حوزه محیط زیست، صنعت، اکتشاف و استخراج از معادن امضا کرده است.

حسین جلیلوند افزود: طرحهای فناورانه و دانش بنیان ۱۲ واحد فناور در زمینه اپتیک و لیزر، برق و رایانه، عمران، مواد و کامپوزیت، مکانیک، صنایع غذایی، مدیریت و برنامه ریزی شهری، شیمی و محیط زیست تحت حمایت این دانشگاه است.

دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار با ۸۰۰ دانشجو در ۶ رشته مهندسی به عنوان دانشگاه نسل سوم با رویکرد استفاده از رشته های بنیادی و جدید از سال ۱۳۹۲ فعال شده است. 

این سایت در قبال این مطالب مسؤلیتی ندارد.

لینک منبع خبر

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.