اشتغال ۱۳ هزار معلول در ۶ ماه نخست امسال

اشتغال ۱۳ هزار معلول در ۶ ماه نخست امسال

سبزوار نیوز / رئیس سازمان بهزیستی کشور از اشتغال ۱۳هزار معلول در۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش سبزوار نیوز ،  انوشیروان محسنی بند پی در بازدید از نمایشگاه توانمندی های مددجویان و نهادهای مردمی و موسسات خیریه  تحت پوشش بهزیستی سبزوار با تقدیر از زحمات مددجویان بهزیستی سبزوار در ارائه توانمندی ها و خلاقیت خود گفت: پارسال برای ۴۵ هزار نفر در بهزیستی کشور اشتغال ایجاد شد که ۲۵ هزار نفر آنرا معلولین تشکیل می دادند .

او با بیان اینکه اشتغال همواره یکی از مهمترین دغدغه های مددجویان تحت پوشش بهزیستی است از ایجاد اشتغال برای ۱۳ هزار معلول در کشور خبر داد و گفت: در ۶ ماه دوم امسال این روند با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

محسنی به اقدامات پیش بینی شده سازمان بهزیستی در برنامه ششم توسعه برای پیشگیری از معلولیت ها اشاره کرد و گفت: به سازمان بهزیستی تکلیف شده که طرح غربالگری شنوایی سنجی و تنبلی چشم را به بالای ۹۵ درصد برساند .

او رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تولد سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول در کشور  افزود: مهمترین کاری که به پیشنهاد دولت و تصویب مجلس در برنامه ششم توسعه گنجانده شد طرح غربالگری ژنتیک ازدواج است که با اجباری شدن این کار امیدواریم معلول زدایی خوبی در کشور داشته باشیم 

نمایشگاه توانمندی های مددجویان بهزیستی سبزوار در قالب ۲۰ غرفه در محل اداره بهزیستی این شهرستان تا ۲۵ آذر برای بازدید عموم دایر است.

این سایت در قبال این مطالب مسؤلیتی ندارد.

لینک منبع خبر

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.