غایبین سرشماری ۹۵ فقط تا سوم آذر مهلت دارند.

غایبین سرشماری ۹۵ فقط تا سوم آذر مهلت دارند.

سبزوار نیوز / رئیس مرکز آمار ایران می‌گوید در سرشماری سال ۱۳۹۵ با آمار چهار درصدی غایبین مواجه بوده‌ایم که تلاش مرکز آمار بر این است که از طریق مراجعه حضوری چندباره ماموران و همچنین دادن مهلت ثبت نام اینترنتی به غایبین این چهار درصد در سرشماری ۱۳۹۵ لحاظ شود.

به گزارش سبزوار نیوز ، امیدعلی پارسا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تا پایان امروز یکم آذرماه سرشماری سال ۱۳۹۵ به پایان می‌رسد، گفت: تا صبح امروز ۹۹.۲ درصد جمعیت کشور سرشماری شده‌اند که این میزان شامل ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور است و پیش‌بینی ما این است که تا پایان امروز سرشماری تمام شود.

رئیس مرکز آمار ایران همچنین اظهار کرد: با این همه جمعیتی معادل چهار درصد جزو غایبین سرشماری سال ۱۳۹۵ بوده‌اند که طی امروز، دوم و سوم آذرماه فرصت دارند از طریق اینترنت نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. با این همه ماموران ما نیز مجبور شده‌اند که دوبار و حتی چندبار به درب منزل غایبین مراجعه کرده تا بتوانند آنها را در سرشماری لحاظ کنند.

وی افزود: ما اصرار داریم حتما تعداد غایبین به زیر یک درصد برسد و پیش‌بینی ما این است که در سه روز باقی‌مانده برای ثبت نام غایبین این خلا موجود پر شود.

پارسا همچنین گفت: با این همه ما مجبور هستیم اطلاعات مربوط به جمعیتی را که از قلم افتاده است، از طرق دیگر و با استفاده از اطلاعات دیگری پر کنیم و به هرحال نمی‌شود اطلاعات نفوس و مسکن بخشی از خانوار ایرانی را ولو کمتر از یک درصد از جمعیت کل کشور از قلم انداخت و در برنامه‌ریزی‌های کشور قرار نداد.

این سایت در قبال این مطالب مسؤلیتی ندارد.

لینک منبع خبر

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.