۸۳ درصد روستاهای سبزوار و داورزن راه آسفالته دارند

۸۳ درصد روستاهای سبزوار و داورزن راه آسفالته دارند

سبزوار نیوز / رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار گفت: ۸۳ درصد روستاهای دارای بالای ۵۰ خانوار جمعیت در شهرستانهای سبزوار و داورزن با از راه آسفالته بهره مند هستند.

به گزارش سبزوار نیوز حسن عابدی پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران جمعیت برخوردار از این امکان را ۴۵ هزار نفر اعلام و بیان کرد: بر این اساس ۹۱ روستای راه آسفالته دارند و آسفالت راه روستایی ۳۷ روستای دیگر در دستور کار است.

وی افزود: ظرف سه سال گذشته ۲۳۲ کیلومتر راه روستایی در شهرستانهای سبزوار و داورزن با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال آسفالت، مرمت و روکش شد.

او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در این ۲ شهرستان با اختصاص ۲ هزار و ۶۲۸ تن قیر رایگان بامشارکت دهیاریها مرمت، روکش و درزگیری شد.

وی گفت: در این مدت همچنین ۱۰ کیلومتر راه روستایی با تامین قیر رایگان و اختصاص سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آسفالت شد.

او افزود: سه طرح راه روستایی سبزوار – روداب به طول ۴۵ کیلومتر، سبزوار – ششتمد به طول ۱۸ کیلومتر و سبزوار – نامن به طول ۱۰ کیلومتر از مهمترین طرحهای اجرایی در این دو شهرستان است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرحهای راه روستایی سه هزار و ۴۷۷ تن قیر و ۳۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که با بهره برداری از آنها ۳۳ هزار نفر از راه مناسب بهره مند می شوند. 

طول مجموع راههای شهری، بین شهری و روستایی شهرستانهای سبزوار و داورزن دو هزار و ۱۷۰ کیلومتر است.

این سایت در قبال این مطالب مسؤلیتی ندارد.

لینک منبع خبر

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.